onsdag, maj 07, 2008

Bränd Stína...

... blev bränd på ryggen, som jag skrev i ett tidigare inlägg, men jag han titta efter ordentligt för en stund sedan. Jösses, vilket märkligt mönster jag fått. Med tanke på att jag var insmord på ryggen och bar enbart bikini så ter det sig ännu märkligare. Jaja, det är bara att smörja in med "after-sun" och klistra på ett stort leende. Något mer kan man inte göra.

Skrev ett par ord till på min uppsats innan jag mailade iväg den till min handledare. Men, det förbjuder ju inte att jag skriver i morgon och på fredag också?
Det blev en hel del telefonsamtal i dag, Gummi fick beviljat svenskt medborgarskap i går (via brev) så i dag har vi ringt och mailat runt för att kolla 1) om han automatiskt får dubbelt medborgarskap, vilket han har rätt till enligt en isländsk lag från 2003. Det hela sker per automatik och vi behöver inte göra ett dugg.
2) Sen var det frågan huruvida han fortfarande kunde resa med sitt isländska pass. Efter ett samtal till isländska ambassaden, samt ett mail till det isländska justitiedepartementet i Reykjavík så kom svaret att ja, Gummi kan fortsätta använda sitt isländska pass, men han kan inte ha två (ett svenskt och ett isländskt) samtidigt. Han kan sen, när det ska förnyas, välja om han vill ha svenskt eller isländskt pass. Praktiskt värre.

Sen håller jag på att jaga bankfolk som lyckas ringa mig när jag inte är inomhus och som inte svarar när jag väl är hemma. Haha. Jaja, har lämnat ett meddelande till en av dem nu, så får vi se när hon svara
r.

I kväll blir det kanske bio, men nu måste jag ta och stretcha. Har varit ute och sprungit 5 km för andra gången den här veckan. I måndags sprang jag på 30 minuter och i dag på 29 minuter. Jippie! Med tanke på att jag knappt varit ute i år så är jag nöjd.

Skapade också en egen Simpsonskaraktär på simpsonizeme.com. Här är jag!

Vi hörs!

Bæjó.

Inga kommentarer: