fredag, maj 02, 2008

Kvällsvikarie...

... Sitter här på min vikarieplats och väntar ivrigt på nyheter att skriva om. Polisradion är på, middagen uppäten och allt förberett. Än så länge har jag varit på en pressvisning på en konsthall här i närheten och skrivit en kortare artikel om det.

Utanför är det sommarvärme. Nästan i alla fall. Som min fotograf sa: "fatta, det är 17 grader ute, rena sommaren nästan. Men, om det hade varit sommar så hade man väl sagt: va kallt det är! När kommer värmen, egentligen?" Sant, så sant. Vi blir aldrig nöjda. Det finns däremot en sak jag är nöjd över, som har med våren att göra. Rapsblommorna har börjat blomma ut i en underbar gul färg. Nu har äntligen våren kommit till Skåne - ordentligt!

Annars har jag inte gjort så mycket mer i dag. Gick upp klockan nio och spenderade förmiddagen med en kelig katt i knäet. Han har saknat mig mycket, tror jag.

I morgon blir det någon yogainspirerad dans. Skulle boka mig på "StepUp", men såg att det var något annat om låg där istället. Spännande värre. Passade också på att boka mig till "Yoga75" på söndag. Fatta vad snygga armar man får av det. Hehe.

Ska inte skriva mycket mer nu.

Vi hörs!

Inga kommentarer: