måndag, maj 05, 2008

Trött...

... men, jag har varit superduktig i dag. Skrev veckans teckenranson, men det blir nog lite till på onsdag. Mina tecken rusar iväg och jag vill ha fler. Hehe. Nej, skämt åsido. Hoppas handledaren gillar det, ska ha nästa möte om en vecka.

I eftermiddags var jag ute och sprang min 5-kilometersrunda. Kom på att det är Vårruset här i stan i kväll. Tur att jag var ute någon timme innan det. Fick köpt lite solskydd på Apoteket på vägen hem som vi ska ha med oss på resan. Våra gamla produkter är just det... Gamla. Så, idag tjuvstartade jag reseshoppingen. Hehe.

Såg en rolig sak på vägen hem. Vid korsningen Drottninggatan/Amiralsgatan började en lång bilkö som ringlade sig till brandstationen, in på gatan bakom den och så runt Länsrätten och runt igen. När jag gick över gatan så undrade jag varför, men den frågan besvarades snabbt av att jag såg en tillfällig skylt på andra sidan infarten: "Deklarationsinlämning"... Aha... Det är den 5 maj i dag = sista dag för inlämning av din inkomstdeklaration. Vi lämnade in våra i mars. Förstår inte att en del människor är ute i sista sekunden.

Nej, ska väl inte skriva mer nu. Tänkte äta upp resterna av min rabarberkräm. Mums.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: