måndag, mars 28, 2005

påsk & nintendo

varning! detta kommer att vara ett långt blogg! hehe...
opponeringen i onsdags gick mycket bra och efteråt körde jag, gummi och fred till skåne. vädret var bra till en början, men övergick i norra skåne till dimman i lützen... typ... vi blev väl mottagna av mamma och ann-margreth i fuglie och bjöds på lite mat...

i torsdags åkte jag först till trelleborg och fick mitt hår klippt och färgat. efter det så körde vi till lund och tog en tur på stan. vi kollade in gågatorna, domkyrkan, affärer och vårt favoritcafé. det var hur mysigt som helst, trots den förbannade dimman som fortfarande låg över skåne. hämtade fred i fuglie sen och körde ut till pappa. där stannade vi inte länge eftersom vi skulle till svenssons och fira rebecka, som fyllde år i början av månaden. där träffade vi typ alla som man kan träffa där och det var hur kul som helst.

i fredags skulle jag iväg och sjunga och gummi ville följa med. det var långfredagsgudstjänst i hammarlöv med medverkan av kyrkokören. gummi var med dit redan när vi skulle samlas och han satt tillsammans med mamma och mormor i kyrkan. det gick hur bra som helst att sjunga, det var en hel del ur musikalen "jesus christ superstar" och några andra som jag redan kunde. efter kyrkan körde vi tillbaka till pappa igen och tog det lugnt resten av dagen. på kvällen kom mina kusiner med respektive och barn, samt mina två styvbröder. det blev smörgåstårta, hemgjord glass och en massa godis. spriten flödade för en del... hehehe... det var hur kul som helst!!! :)

i lördags var vi halvdöda, men det gick bra... ;-) körde till mormor vid tretiden, med en de-tour till min ena kusins nya hus + seightseeing till skurup och svedala... hehe... hos mormor fikade vi, målade ägg, umgicks och åt en god påskmiddag! mums!

igår gjorde vi inte direkt något jätteviktigt, förutom att byta däck på min bil. på kvällen körde vi till malmö. först hämtade jag nintendo 8-bitars-spelet hos tobbes flickvän och sen körde vi till nanna och bubbe där vi hade parmiddag tillsammans med pelilla och jim. det var en underbart rolig kväll och vi ville egentligen inte köra därifrån... :(

idag bar det av hemåt (dvs. skövde)... *schnuft, schnuft, trippel-schnuft* vi åt middag med mamma och ann-margreth och sen körde vi. gummi fick köra hela sträckan fuglie-skövde, men det var han mycket glad över. han älskar att köra bil och jag orkade inte riktigt idag, trots att jag också älskar att köra bil... hehehe... tog en kaffe i värnamo och kom upp hit vid halv sju-tiden. har precis varit och avnjutit en underbar middag på kryddan och ska väl komma i säng ganska tidigt... jag är så himla trött! hoppas att ni alla haft en underbar påsk! ha det så bra!

bæjó!

Inga kommentarer: