lördag, mars 19, 2005

pang-pang & raj-raj & íslensk

ja, jag är mycket väl medveten om att jag inte bloggade igår, så... fyrirgerðu! :þ men, i och för sig, gårdagen innehöll inget direkt spännande, så ni hade ändå inte haft det så kul... hehe
sofie fyllde år igår så jag, david, stebbi, drengur och jóna var hemma hos henne igår eftermiddag och drack kaffe och åt tårta och kakor. mycket gott och trevligt var det! :)
till middag gjorde gummi lasagnette, också gott, och kvällen avslutades med en jätterolig omgång "call of duty".
inatt, vid halv fyra, vaknade jag av värsta efterfesten hos dem som bor ovanför stebbi. efter ett tag blev jag riktigt sur och ringde polisen. det tystande så småningom! tack för det! när jag pratade med stebbi imorse så sa han att han varit uppe hos dem och sagt till, men de hade inte precis reagerat på grund av fylla... *suck*
men men, lämnade in min b-uppsats innan 12 och resten av dagen har spenderats framför tv:n eller datorn. vid sju gick jag, gummi, stebbi och sofie till kryddan och åt, och resten av tiden fram till nu så har stebbi haft en liten hemmafest.
när jag gick så var det stebbi, gummi, ari, guðni och drengur kvar. sofie gick hem en liten stund tidigare.
ska strax sova, jag är så himla trött. imorgon är det lördag och då är det klassfest på plutonen. hoppas att många kommer... já, ég ætla prófa að skrifa á íslensk núna, en ég veit ekki ef þér skil... eða eitthvað... svona er það... og núna ætla ég að fara að sofa...
góða nótt!

bæjó!

1 kommentar:

Anonym sa...

Þetta var ekki erfitt. Ég skildi það mjög vel, þú getur greinilega skrifað eitthvað á íslensku? TAkk