torsdag, mars 03, 2005

nu vill jag ha vår!!!

som skåning är man van vid att redan ha våren utanför dörren vid den här tiden av året, men inte ens i skåne är det grönt. hela sverige är vitt har jag läst, och det är så himla tråkigt. kollade väderprognosen idag och det skulle vara minusgrader hela veckan ut, förutom söndag eftermiddag, då det kanske såg ut att bli någon enstaka plusgrad... wohoo... liksom... :þ
idag gick jag upp kl 10 och jag har läst källor, skrivit citat och läst i min bok. hade mailkontakt med min handledare idag och han tyckte att jag kommit så pass långt att jag kunde börja minska ner materialet och börja fokusera på specifika saker eller någon enstaka sekvens i tv-serien som kan komma till användning. annars har dagen passerat lagom snabbt och imorgon är det fredag igen... till middag idag blev det rester från i måndags, dvs. köttfärssås med spaghetti. gott som vanligt! :)
gummi och ari är på bio nu, men jag följde inte med. jag är en otroligt frusen människa och när temperaturen börjar sjunka ner mot ett antal minusgrader så avstår jag från att gå utanför ytterdörren om inte huset brinner, typ... ;-)
imorgon ska jag träna "step" kl 11, får hoppas att jag är vaken tills dess... hehe... men, det måste jag vara! nu ska jag kicka ut latheten och börja bli seriös igen! :)
men, innan dess så ska jag kika vidare på discovery! det är ju crime night ikväll...
ni får ha det så bra och frys inte ihjäl om ni är utomhus... I know I would have... :þ

bæjó!

Inga kommentarer: