måndag, oktober 02, 2006

Oktober

I och med att man passerade oktobergränsen igår så är det inte långt kvar till första tentan. *Urk* Tur att man inte har tentaångest *lögn* Jag gillar inte tentor men kan förstå att lärarna älskar dem.

Well, helgen var helt klart väl godkänd. Middagen (från tidigare inlägg) var supergod och oj, vad vi har mätta resten av kvällen. Kollade på Eddie Izzard innan sängdags.
Tidigare på dagen körde jag Bubbe till Willy´s för att han skulle storhandla till sig och Nanna. Nanna var tyvärr superförkyld och fick stanna hemma. Köpte årets andra julklapp. Planeringen är i full gång nu med sånt.

Igår pluggade jag klart i "Massmedier"-boken och körde sen till Trelleborgs kyrka, där kören skulle uppträda med "Jesus Christ Superstar". Hade fått sms-order av Köran om att vara där en kvart innan. Övade med honom en stund och när jag sen frågade vem jag skulle sjunga med, svarade han: "Du kan nog ta det själv" (Nanna var ju sjuk, min "sångpartner in crimes")
Ni som känner mig väl vet hur hundans nervös jag blir, men Malins ord räddade mig: "Vad har du att vara nervös för?" När hon sagt det, släppte allt.
Jaja, allt gick bra och felfritt med det ofrivilliga solot och de som stod omkring mig sa att det gick jättebra. :) Så, då har man dödat det hjärnspöket... Hehe...

Idag har jag varit hos veterinären med Fred och fått honom vaccinerad mot kattsnuva/kattpest. Han var inte riktigt nöjd med att tvingas ut i ett rum han aldrig varit förr, men allt gick hur bra som helst. Tur att katten är transportvan efter alla resor mellan Skövde och Skåne. Han är hur lugn som helst när det kommer till bilresor.
Har också varit i skolan och haft redovisning på grupparbete no. 2. Det gick också bra och jag borde tentaplugga nu. Har ingen direkt lust att göra något ikväll. Har hela tisdag t.o.m. torsdag att döda hjärnceller på, varför starta det nöjet redan idag? ;-)

Fick två avi-lappar från Posten idag, tror att den ena är en julklapp och den andre min första omgång böcker från Adlibris. Väntar på många paket för stunden.
Tänkte upp till Hemköp/Triangeln för att hämta dem, men vädret är lite skumt. Känner också för att jogga runt Pildammen, men vädret, som sagt... *suck* Dumma höst som måste komma nu när jag börjat komma igång med träning.

Well... Off to see the wizard...

Bæjó!

Inga kommentarer: