fredag, oktober 13, 2006

Fredagskväll

Så är det då helg igen. Den här veckan är snart förbi och borta för det här året. Men, jag ändå planerat att hinna med en hel del den här helgen. Får se hur många punkter på min "to-do"-lista jag lyckas pricka av.

To-Do:
* Åka med Nanna till outletbutiken vid Midhem imorgon förmiddag
* Städa, tvätta samt handla på Willy´s imorgon
* Plugga (Massmedier kap. 10 + "medier, genus och makt" + artiklarna från ordövningen)
* Kanske sätta upp hyllor
* Skaffa träningskort och börja träna på Enighet

Jag skulle uppdatera om dagens ordövning. Vi delade in oss i grupper med tre personer i var. Varje grupp fick var sin karta med ett område inringat + ett par ord eller en mening skrivna på kartorna som skulle vara med i den kuriosaartikel som skulle bli resultatet av övningen. Vår grupp var den enda som fick en mening: "Lönen är kass, men utsikten är fantastisk". Efter mycket om och men kom vi fram till att det nog var Lunds Nation som åsyftades. De har en restaurang/pub/etc. på penthousevåningen i sitt hus med en helgrym utsikt. Kunde se ända bort till Turning Torso.
Artikeln blev skriven och inlämnad två timmar före deadline, så jag kom hem lite tidigare. Gummi kom också hem tidigare och nu ska jag stänga datorn och mysa med honom istället. Han har ju knappt varit hemma på två veckor.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: