torsdag, oktober 12, 2006

Överlevnad

Kommer ni i håg att jag lovade kämpa för att slippa insjukna? Hm, det gick inte så jättebra. Gick hem från skolan i tisdags och har sedan dess haft feber. I går var jag knappt uppe i lodrätt läge. Låg under mitt underbara duntäcke i soffan och tittade på "Pride and Prejudice". Finns ett citat som stämmer in på min fajt med förkylning och annat sånt skit: "I shall conquer this". Mr Darcy säger det när han bestämt sig för att visa Elizabeth att han har andra sidor än de han visat upp dittills.
En oerhört bra tv-serie, som jag skrev min B-uppsats om.

Kollade sen på Ísland-Sverige på trean och blev glatt överraskad när Arnar Þór Viðarsson drog till ett vackert skott upp i krysset. Sen följde ytterligare två vackra mål och Eiður Smári Guðjohnsen (f.d. Chelsea, numera i Barcelona) hade en superchans i slutet. Han träffade insidan av ribban istället. Matchen slutade 2:1 till Sverige.
Annat? Febern släppte i går kväll, så jag har varit i skolan idag och haft genomgång på redaktionsövningen som resten av klassen hade i går. Det var mycket intressant att lyssna på. Åt lunch med Gummi på "Lilla Valvet". En supergod grekisk sallad har de med lagom mängd av var ingrediens. Mmmm.

Imorgon ska vi ha ordövning i skolan. Utifrån Stefans beskrivning så kommer det nog att bli en rolig uppgift. Mer om det imorgon.

Well, ska ta det lugnt nu.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: