måndag, oktober 16, 2006

Gummi kom hem vid halv nio i kväll. De hade visst inte fått upp alla delar som skulle installeras i Smålandsstenar så de gjorde vad de kunde och åkte sen hem i väntan på resten. Men, jobbet var kul tyckte han. Kul att göra lite "hands-on".

Jag har varit i skolan idag och lyssnat till författaren av "Medier, genus och makt". Intressant föreläsning och mycket information om sådant man aldrig funderat över tidigare. Fick nästa gruppuppgift presenterad för oss. Vår grupp ska analysera och besvara ett antal frågor kring bevakningen av de apatiska flyktingbarnen. Har precis kollat klart på Gellert Tamas dokumentär som visades för en dryg månad sen i "Uppdrag:Granskning". Om ni går in på SVT:s hemsida och söker på hans namn så hittar ni den där. Otroligt intressant.

Stack och tränade "3x20". Efter de inledande 20 minuter StepUp var jag genomsvettig och på topp. Tyvärr ställde aerobics, i kombination med mina otränade fotleder (fem månaders ovana vid den sortens belastning), till det så att jag inte kunde fullfölja det 20-minuterspasset. Jag hoppade in igen när vi kom till styrka, som var det avslutande passet.
Riktigt kul och högintensivt pass. Shit, Silvia, jag saknar dig! Flytta ner från Skövde och börja köra StepUp på Enighet. Snälla!

Jaja. Ska träffa gruppen kl 10 imorgon och kl 13-15 ska författaren Åke Edwardsson hålla föredrag för oss och tvåorna. Efter det bär det hemåt och så är det kör kl 19. Weee... Har saknat kören. Har inte sjungit sedan konserten den 1 oktober. Första tisdagen efteråt var inställd och förra tisdagen var jag sjuk. Nu äntligen!

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: