tisdag, oktober 31, 2006

Märklinvärld

Jag åker tåg nästan var dag och ser andra tåg, stationer, människor, hus och landskap susa förbi utanför fönstret. Ibland känns det som att man lever i en Märklinvärld där alla är små modeller av sig själva. Jag har alltid varit fascinerad av tåg och resande. Jag älskar att resa och när jag var liten brukade jag leka med min pappas Märklintåg. Man byggde upp en värld av järnvägsräls, broar, hus och granar.

Det gick bra i Ullared i lördags. Jag körde dit upp eftersom jag var oförskämt pigg. Vi åt frukost och ställde oss sedan i en kö som var drygt 500 meter lång. När de väl öppnade dörrarna så gick det väldans snabbt. Det tog bara en kvart för oss att ta oss in i värmen.
Jag och Gummi fixade vår shopping på drygt tre timmar. Vi fick handlat lite till oss själva, gardiner, sängkläder, julsaker, ljusstakar och en massa julklappar. Det känns så skönt att det tar sig på det området. Vill njuta av den kommande julen, inte stressa.

I söndags var vi ute i Fuglie. Gummi fixade med mammas dator, något som tog hela eftermiddagen i anspråk.

Nu är det tisdag och jag har haft rethosta sedan i torsdags. Det medföljde även en rinnande näsa i samma paket. Jag fick även med en bonusgåva i form av ont i vänster fotled. Hoppas att hostan lägger sig samtidigt som fotsmärtan. Längtar tillbaks till träningen.

Resten av veckan ska spenderas i skolan och så blir det nog upp till Hässleholm på fredag, om jag får tag i bil.

Jaja... Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: