torsdag, november 02, 2006

Tingsrättsbevakning...

Alltid något nytt och skojsigt på gång på journalistutbildningen i Lund. Idag har vi varit uppdelade i halvklasser. Halva klassen ska göra en skuggtidning till Skånskan och Sydsvenskan medan andra halvan (jag, med flera) ska bevaka en rättegång och skriva en artikel.
8.35 stod jag innanför dörren till Tingsrätten i Malmö. Det var svinkallt ute och jag var bra påpälsad. Gick upp en trappa till brottsmålsrättegångarna och där hängde en lista med hur mycket som helst att välja mellan. Jag valde en huvudförhandling med åtalet "våld mot tjänsteman". Det lät intressant och varade inte heller alltför länge. Kom hem vid elva, skrev min artikel och skickade in den för en dryg timme sedan. Cirka 1500 tecken och kort och koncis. Jag är nöjd.

Well... Ska ta och läsa lite nu. I kväll ska vi till Fuglie och byta däck på bilen. Gummi ska köra norrut imorgon och det har börjat frysa till där ute. *Brrrrrr*

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: