lördag, november 25, 2006

En vecka kvar...

Om en vecka, förhoppningsvis, ska årets julstädning vara avklarad och de flesta julsakerna uppsatta. Nästa söndag är det nämligen första advent, och som jag har längtat! Jag är ett riktigt julbarn och älskar allt som har med julen att göra.

Redovisningen gick bra i går. David räddade situationen med två läkerol (det kittlade som tusan i min hals). Jag fick även hemlånat två böcker som jag ska ha läst stycken ur, men som jag inte vill köpa.

Har läst ut Ian Fleming's "Åskbollen" (Thunderball) och Agatha Christie's "Mord per korrenspondens" - har glömt det engelska namnet, något med "hand"... Två bra böcker med snabbt tempo.

I går eftermiddag hämtades Gulli på Svågertorp. Han stannar över tills imorgon och det är riktigt kul att träffa honom igen. Vi tre åt fondue hemma hos Nanna och Bubbe i går och idag har vi bara tagit det lugnt.
I morgon blir det julskyltning i Trelleborg och sedan kanske julbak på kvällen.

Äh, orkar inte skriva mer här. Ska ta en bok ur hyllan och läsa...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: