torsdag, november 09, 2006

Tejpad och glad

Kan ju börja med grupparbetet för att bli av med en sak att berätta. Vår krigsuppgift är klar, det vill säga: vi har analyserat färdigt om Vietnamkriget och gjort färdigt vårt paper.

Pappa ordnade en akuttid åt mig idag hos en av sjukgymnasterna, Jonas. Han sa att det var tur att jag kom så snart efter att smärtan uppstod för första gången så att det inte riskerade att bli kroniskt.
Han undersökte min vänsterfot och upptäckte en liten slitning vid fästet mellan vadmuskeln och hälsenan som antagligen uppstått tidigare men inte visat sig förrän nu. På grund av denna slitning har jag sen felbelastat min fot att senan i foten blivit infekterad vid fästet i hälen samt att jag gått ner mitt fotvalv något. Som tur är så går det att åtgärda. Jonas tejpade upp mitt fotvalv och tog bort belastningen på de ömma delarna. Dessutom bad han mig träna ett pass imorgon för att kolla hur foten fungerade i tejpad form. Jag ska ringa honom på måndag med resultat.

Annars är allt bara superbra.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: