fredag, november 17, 2006

Helg!

Oh ja, jag är helgledig från och med tio minuter sedan. Då mailade jag nämligen ut en bakgrundbeskrivning på ca 5000 tecken till min grupp. Det vill säga: min del av arbetet är skrivet. Nej, det är inte klart, men första versionen är på upptäckarfärd bland ettorna och nollorna.
Nu har jag kvar att läsa ut en bok, skriva en recension och så ska allt in senast onsdag kl 12.
Så, nu är det helg.

Har också varit i stan i dag. Gick först till herr Skomakare och hämtade mina älskade kragstövlar som varit på omklackning. Skönt att få dem fixade eftersom de är ett av (alla... *harkel* *rodnar*) mina många favoritpar. Har för mycket skor nu... Om jag kan det, dvs. Hehe. Jag har en hel garderob enbart till mina skolådor och skor. Jösses, tror där är omkring 20 par, om inte fler. Well, man ska ju ha en last. ;-)

Däremot blev jag inte omtejpad idag. Gummi blev skickad till Blekinge så det är bara att glömma all träning till och med torsdag (Noooooooooooooooooooooooo!)

I morgon ska vi hem till Nanna och Bubbe på födelsedags-öppet-hus. Har fixat och trixat present. Sen ska man väl slappa resten av dagen.

På söndag ska vi till faster Ingrid där Farmor ska ha sitt födelsedagskalas. Även där är present fixad och inpackad. Duktigt jobbat.

Känner mig superduktig, huslig och engagerad i vad jag gör. Men, det kan också vara tröttsamt. Yeah right, säger ni nu. "Var glad över att du får saker och ting gjorda". Jo, visst det är skönt, men samtidigt vill jag bara kunna slappna av och inte känna hur det kryper i kroppen av att vilja/behöva göra något.

Yeye... Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: