onsdag, november 08, 2006

Det blev ingen mer uppdatering i helgen. Orkade inte och dessutom satt jag fast på FanFiction.net, världens bästa site för fanfiction. Eftersom jag skriver sånt själv så är det alltid kul att läsa andras och få idéer. Jag började skriva en ny fanfiction i söndags och har nu skrivit till och från i tre dagar. Just denna berättelse skriver jag på engelska eftersom inspirationen och karaktärerna är engelsktalande. Känns dumt att översätta.

Jaja... Skolan går också bra. I måndags hde vi föreläsning om källkritik. Därefter blev vi indelade i grupper om fem för att kolla källkritik inom krigsbevakning. Min grupp ska analysera mediebevakningen av världens första tv-krig, Vietnamkriget.

Igår hade vi skuggövning. Jag hamnade i Skånskan-gruppen och blev kommunreporter. Jag och Camilla, som var kommunreporter åt Sydsvenskan-gruppen, sprang omkring på stan och letade nyheter. Men, det var ingen rolig post som inkommit/utgått hos varken kommunstyrelsen eller universitetsstyrelsen. Fick två handlingar som ledde fram till två notiser, men det var också allt.

Idag har gruppen gjort hemmaarbete och i eftermiddags träffades vi hemma hos David för att kolla hur långt vi hunnit. Jag hann med min del i förmiddags och ska skriva om en annan sak imorgon. Dessutom har jag tagit på mig att redigera den slutliga analysen.

En annan sak: min fot gör ont... Igen! :( *suck* Tränade "BodyCombat" i måndags och märkte ingenting efteråt. Igår var det promenader runt centrum och då märkte jag lite ömhet, men det gick snabbt över på kvällen. Idag, på "Low/High-aerobics" fick jag ont, dock inte lika mycket som första gången. Smärtan kom och gick i omgångar och jag kunde fullfölja passet, som tur var.
Ringde pappa när jag kom hem eftersom han jobbar på "Lyftet" i Trelleborg, ett rehab-företag. Ska ringa imorgon bitti och se om någon av deras sjukgymnaster har tid att kolla foten och eventuellt tejpa den.
Jag vill inte ha ont! Det känns som att man blir motarbetad.

Hämtade även böcker till nästa delkurs idag.

Så, det var allt från mitt "intressanta" liv för den här gången. Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: