onsdag, november 22, 2006

Grupparbete klart

Vi blev klara med vår uppgift i går vid kl 13. Med tejp, sax och god vilja så fick vi ihop ett mittuppslag som ser helt klart acceptabelt ut. Det är ju ingen redigeringsuppgift, så resultatet blev över förväntan. Vi såg också att folk gjorde som oss när de såg att det funkade. Kopierade upp varsin kopia och hängde upp mastern på Stefans dörr.
I förrgår blev jag klar med den enskilda uppgiften och jag mailade in den för ungefär tjugo minuter sen. Det var en skum uppgift med ett mycket skumt resultat ;-)

Nå ja. Redovisning på fredag och sen ledigt till och med onsdag nästa vecka. Skönt, då kan man hinna planera julen och kanske läsa lite av de olästa böckerna som står i min hylla - och - som inte är kurslitteratur. Har två Arnaldur Indriðasson-deckare, en Ian Fleming (Thunderball), en Agatha Christie (Mord per korrenspondens), en Oscar Wilde (The portrait of Dorian Gray) samt någon till. Bara till att välja. Jag tror att julen kommer att bli en bokmalshögtid. Hehe.

Ska först äta lunch och sen ska jag ner till stan för att köpa lite julklappar. Börjar närma mig slutet på julklappsshoppingen.

Över till något annat: Blev smått chockad i måndags. Jag hade precis stigit ur badet och kammade ut mitt blöta hår när jag såg att jag redan hade utväxt. Ojsan! Jag fick håret färgat förra tisdagen och det har redan växt drygt halva centimetern! Vad kul med ett hår som växer, då kommer mitt hår att vara långt inom no time. Wohoo!
Provade samtidigt min nya inpackning (REF 5.5.1) och jag är mycket nöjd med den. Håret känns luftigt efteråt, som om man precis kommit ut ur frisörsalongen. :)

Det var också kör igår. Min röst hade mirakulöst repat sig så jag körde dit trots allt snack om att jag inte skulle. Men, det är ju så kul. Samtliga i mellanstämman var förkylda och halvkassa på något sätt, så jag kände mig i gott sällskap. Övningen gick bra, julkonserten kommer att bli så himla bra. Vi sjöng "Julestjärna, ros i snö", bland annat. En gammal favorit som jag sjungit vart år. Nanna, vi fick som ville. ;-)

Usch, ursäkta. Det här lär bli ett långt inlägg, så jag slutar nu. Kommer jag på något mer så dyker det väl upp en uppdatering så småningom.
Om ni scrollar ner lite så ser ni en slideshow jag satte ihop av hur det var i Skövde vid den här tiden, förra året. Nostalgi, nostalgi...

Vi hörs!

Bæjó!

1 kommentar:

Frozen_Joker sa...

Hej
Såg att du skrev om "Julestjärna ros i snö". Det var kanske ett tag sen, men jag tänkte höra med dig om du kommer ihåg texten till den låten. Jag har nämligen letat i evigheter efter den utan resultat (jag har noterna, men det är en annan text än den jag är ute efter). Skulle inte du kunna maila den till mig om du kommer ihåg? Det skulle betyda mycket för mig. Min mail är: susanne@strimark.se
Tack på förhand
// Susanne