måndag, november 27, 2006

After weekend...

Helgen över, till min stora sorg. Jag tycker om helger. De är tecknet på att ännu en vecka gått och vi magiskt kommit närmare julen. Men, nu är det snart December. På fredag vänder jag fram till årets sista månad på min isländska hästkalender. Dessutom åker våra chokladkalendrar fram. Vi har varsin, i olika färger för säkerhets skull ;-)

Well. Gårdagen var superbra. Fredrik hämtade mig vid tolv och så åkte vi ut till pappa och Gunilla. Blev bjudna på middag, efterrätt och fika och godis. Körde upp till stan och gick på julskyltningen. Det var kul att gå med pappa eftersom han typ känner halva stan genom sitt jobb eller i sin roll som aktiv i S-partiet, ordinare i socialnämnden och dessutom aktiv inom mycket annat. Det var "hej" hit och "hej" dit och "hej + detta är min dotter"... *fniss* semi-kändiskap... Eller inte. ;-)
Träffade en av pappas kollegor, även gammal vän till honom och Gunilla. Han hade sin sambo och hennes föräldrar med sig. Jag kände igen fadern och det visade sig att han sjunger i kören. Tyckte väl att jag kände igen honom... Hehe...

I dag tog jag en powerwalk till Mobilia och inhandlade tre julklappar. Två till mina kära svärföräldrar och den tredje till en kompis. Powerwalkade tillbaka och sedan dess har jag inte gjort något mer av värde. Såg Jane Austen's "Persuasion" på VHS också, eftersom jag håller på att läsa den nu på engelska. Det var länge sedan jag såg filmen. Även och jag föredrar "Pride and Prejudice" framför alla andra av hennes romaner, så är "Persuasion" också väldigt bra.

Nå, kör i morgon. Ska åka dit med Veronica i soprankören och tillbaka med Köran. Otroligt snälla människor som ställer upp när Gummi har bilen i Halmstad.

Ska inte vara alltför långrandig nu...

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: