måndag, november 20, 2006

Monday blues...

Man hinner knappt njuta av helgen innan den är över.

I lördags hjälpte jag Nanna och Bubbe. Jag och Gummi gick hem vid tio på kvällen och då hade jag varit där drygt tolv timmar.
I går var det tvättdag och vi hann i väg till Willy´s innan det var dags att bege sig ut till min faster. Min farmor hade födelsedagskalas och jag fick träffa lille Viggo för första gången. Han är min kusin Gunillas första barn och är en riktig charmknutte. :)

I dag har det varit studier för hela slanten. Skrev min lilla recension/artikel om boken jag berättade om förra veckan. Gruppen ska träffas i morgon för att sammanställa mittuppslaget, men det är lite osäkert om jag kan vara med eller inte. Mår halvkasst. Vaknade i går morse med rinnande näsa. Det känns som att man har bomull i skallen, vilket skulle betyda att jag påbörjat min femte, seriösa förkylning för hösten. *Snyft* Men, en bra sak mitt i eländet är att den kom när tejpen inte satt bra på foten. Så, jag har till på torsdag på mig att bli bra så att jag kan börja träna igen. :)

Jaja, ska väl ta och ordna ett par saker innan läggdags. Gummi köpte en Allers (= tidning för äldre damer) åt mig i helgen fylld med julrecept. Har börjat planera mina julbak. Det blir:
* Stollen (=tysk fruktkaka med rom och nötter)
* Lussekatter
* Pepparkakor
* Klenätter (eventuellt)
* Chokladrutor
* Vaniljkransar
och
* Kokostoppar

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: