torsdag, november 30, 2006

Countdown to December...

December i morgon! Det betyder:

  • Julsånger får börja spelas
  • Julklappar får packas in
  • Julpyntet får komma fram
  • Glöggen och andra jultillbehör får förtäras
  • Julkorten får skrivas
  • Julstämningen får slå ut i blom till fullo! Wohoo!
Jag har längtat så. I morgon bitti öppnar jag den första luckan i min chokladkalender. Måste påminna Gummi om att göra detsamma.
I går ringde Anna, Gummis mamma, och berättade att de hade skickat ett paket hit med mat, godis och julklappar. De är så snälla och skämmer bort oss hela tiden. :)
Det är dessutom bra att vara ute i god tid, med tanke på den skumt långa tid det tar för paket att färdas hit.
Vi får ta och bli klara snabbt med vårt paket och skicka snarast. Senast den 8 dec ska paket inom Europa vara på väg.

Annars? Kören i tisdags var jättekul, som vanligt. Gummi kom hem så att jag hann ta bilen istället för att få skjuts.
I går var det skola för första gången sedan förra fredagen. Hade kursintroduktion till MKV-delen (= Media- och Kommunikationsvetenskap) och fick genast en uppgift att göra, vilken jag redan är färdig med. Det ska tilläggas att det känns som att jag åter är ute på djupt vatten. ;-)
I dag har jag varit i Trelleborg och fått min fot tejpad. Bakade Stollen (= tysk julvetekaka med mandlar, russin, torkad frukt och rom) och hade med pappas bit till honom.

Tja... Skola i morgon mellan 10 och 12. Hem sen igen. Ska börja plocka undan inför julstädning och städa ett rum så att julsakerna kan komma ner från vinden inför lördag. Då kommer Nanna hit och hjälper oss julstäda. På söndag blir det först medverkan vid adventsgudtjänst (ska sjunga) och sen gåsamiddag i Fuglie.

Har inget mer roligt att skriva förutom att Gulli kommer i kväll och ska sova över. Han ska till Skövde i morgon för att skriva en tenta.
Annars lever livet vidare.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: