fredag, december 01, 2006

1 December och allt är väl

Så. Då har äntligen dagen kommit då man få leka jul på allvar. Har varit i ett drömtillstånd hela dagen. Fick första chokladbiten med morgonkaffet och allt är redo inför stora julstädningen i morgon.

Hade första lektionen i dag och det kan endast sammanfattas med ett ord: "flummigt". Jösses, hoppas verkligen inte att resten av kursen blir likadan. Då kommer jag att krevera av tristess.
Var också tvungen att ladda mitt Skånekort för hela månaden i stället för att köra på rabattkort. Kommer att åka för strax över 700 kr och ett Skånekort kostar 580 kr/månad = Vi kommer inte vara i skolan så ofta den här månaden.

Kände mig fin idag när jag hade min mammas gamla, grönrutiga babydollklänning med svarta strumpbyxor och mina kragstövlar till. Fick komplimanger och kände mig jättesöt.

Såg det roligaste jag sett på TV sedan... Tja, jag minns inte. I alla fall: Vi kollade på "Itzhak Skenströms julevangelium" på SVT 1. Det vill säga: "Hipp! Hipp!s" julserie. Alltså: de Lundagrabbarna är för tokiga. Vi skrattade så att vi grät när han skämtade om säckpipor och ekorrar... *asg*

Jaja, ska inte uppehålla er tid här mycket längre. I morgon lördag.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: