onsdag, december 27, 2006

Julen över, nyår nästa...

Wow, vad jag känner mig som mannen här på bilden bredvid... Fast i en kvinnas kropp, det vill säga. Julhelgen är över och boy, I've been eating a lot... Hehe...

Men, det är bara att ta nya tag efter nyår.

Julen var kul: Stämningen var på topp och riktigt mysigt hade vi det.

lille julafton var vi hos mamma och åt middag med dem samt Tobbe och Maria. Avslutade kvällen med en omgång "Carcassonne" innan vi körde hem. Öppnade presenterna från Ísland strax efter midnatt. Gummi fick en supersnygg övertröja samt en t-shirt ("go native - íslenskt brennivín") och jag fick ett svart linne och en stickad, svart/silvrig tunika. Supersnyggt och vi blev jättenöjda. Tack så mycket! :)

julafton var jag tidigt uppe och förberedde degen till de tyska kroppkakorna "klösse". Var ute i Fuglie kl 12 och lämnade av Fred hos Sotis innan vi körde ner till mormor. Där serverades det saltlånga med tillbehör. Oh, vad gott! :)
Vi fick presentkort på IKEA av mamma och Ann-Margreth och en toarullehållare som ser ut som en katt. Gummi fick en flaska whiskey av mormor och Ove, samt två skjortor av mamma och Ann-Margreth. Jag fick pengar, två Erzgebirgefigurer, en bok (Herman Lindqvist's "Sveriges Drottningar"), presentkort på H&M och choklad.
Efter eftermiddagsfikat körde vi ut till pappa och Gunilla. Fredrik hade redan kommit, och Andréas dök upp lite senare. Klössen blev superbra och vi fick en jättegod tupp till mat. Vi åt oss rejält mätta, såg på "Svensson, Svensson" innan det blev dags för julklappar.
Gummi fick presentkort på bio + pengar. Jag fick pengar, en bok (Marian Keys), en Erzgebirge orkesterängel, en badrock samt en "Hälge"-bok.

juldagen var det tänkt att jag skulle sjunga på julottan, men eftersom jag inte sovit så bra de senaste nätterna så passade jag på att sova ut ordentligt. Vi körde ut till mormor vid tolvtiden och åt gås. Bertil Högman (god och gammal vän till familjen) var inbjuden och gjorde sällskapet runt bordet komplett.
Jag och Gummi tackade för oss vid tretiden och körde åter ut till pappa där vi åt med farmor,
Andréas och Johanna. God mat och trevlig kväll återigen. Körde hem vid åttatiden och hämtade Fred på vägen.

Igår hade vi sovmorgon. Tog en tur på stan och kollade in julrean. Blev besviken och beslöt mig för att spendera julklappspengarna på vårnytt istället. Körde och handlade och gjorde sen iordning inför kvällen. Nanna, Bubbe och Anna kom vid fyra och middagen var klar då. Vi åt en riktig isländsk julmiddag med hangikjöt, laufabrauð, stek, rödkål, grönsaker, sås och potatisklyftor. Oh, så gott. Nanna hade med sig en supergod efterrätt: kladdekaka... Mumma. Åt julgodis, spelade musik och snackade kvällen i genom. Sjöng julsånger med tjejerna medan killarna drack whiskey och spelade gitarr... Hehe...
Jag och Gummi fick varsin jättefin handduk av Anna med våra respektive smeknamn broderat. Jag fick choklad av Nanna, Gummi fick kaffe och så fick jag ett presentkort på BodyShop. Tack snälla ni, hoppas ni var lika nöjda med era presenter som vi var! :)

Idag hade vi sovmorgon... igen... Men, det får man när det är jul ;-) Körde till IKEA och införskaffade en byrå - äntligen. Den blev monterad ikväll och nu är det ordning överallt. Åt rester till middag och en Nanna-muffins till efterrätt. Supergod, gumman! :)
Har beställt vårkläder på H&M ikväll.

I morgon ska jag försöka få pluggat och Gummi ska jobba.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: