tisdag, november 14, 2006

Ulla-Bella sekreterare...

Bry er inte om rubriken, den känns bra men har inget med innehållet att göra... Som Aftonbladets löpsedlar vs. innehållet i tidningen ibland...

Hade genomgång på analyserna idag, vilket gick mycket bra. Bestämde mig på vägen hem att gå inom "School of Hair", som ligger bredvid Länsrätten i Malmö (Kalendegatan). Var så trött på min lugg och min utväxt att jag fick en tid kl 14 som någon annan avbokat.
Linda, som min elev/frisör hette, färgade utväxten superbra och nu är jag både jämnblond och jättenöjd. Dessutom fixade hon till snedlugg. Allt detta för... Hör och häpna, med tanke på priserna i den här stan, 150 kr!!! Men, det beror på att det är frisörstudenter, och inget annat. Hennes lärare var mycket nöjd med jobbet eftersom ljus utväxtfärgning visst ska var ett av de svåraste momenten och det ger höga poäng på examensprovet. Hon ska använda mig som examensmodell i mars och ska dessförinnan klippa/färga mig igen - gratis! Klart som korvaspad så tackade jag till att vara hennes "examenshår".

Blev klar vid fem och det var lite stressigt med att hinna göra mat, äta och hämta bilen innan kören. Fixade det dock galant och kom till Skegrie fem i sju. Vi sjöng två gamla julgodingar: "Bereden väg för Herran" - Moraversionen och "Oh, Helga Natt". Visst kom jag ihåg mina stämmor. Och kul var det! :)

Nå... Ska till Trelleborg imorgon och besöka pappas jobb... Eller rättare sagt: Besöka Jonas, sjukgymnasten. Han ska tejpa om foten. Sen blir det hem igen... Med buss... *Suck* But watcha gonna do? Resten av dagen ska spenderas bakom en bok.

"Farið ekki langt, því næst á dagskrá er..."

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: