torsdag, oktober 05, 2006

Tentaredo?

När vet man att man är redo för tenta? Är det när man slutar slita håret? Eller när man slutar att dra i alla böckerna samtidigt och har allt man behöver samlat i tre småhögar med papper? Jag vet faktiskt inte. Det är första gången i mitt "tentaliv" som jag upplever känslan av att "ha koll". Det är en skrämmande känsla. Jag vet inte hur jag ska tolka den. Det verkar som att "ha koll" innebär att man fått med allt väsentligt och kan det, sen får det gå som det gå... Och det gillar inte jag riktigt... Jag mår bra av att vara lite nervös.
Ett problem: Nervositeten har inte infunnit sig... än...

Nåja... För att döva denna skumma känsla begav jag mig på stan i eftermiddags. Jag kände att hemma kunde jag likt förbaskat inte göra något vettigt. Jag fick en avi med posten idag. Igen. Jag gör inget annat än att hämta paket. Snygg timing.
Det var mitt introduktionspaket som kommit från "VeckoRevyn" med Bodylotion och mascara från ACO. Mycket bra produkter.
Fick också en rabattkupong på "tag 2, betala för 1" av Make-Up Store´s ögonskuggor. Så, dit bar mina fötter mig efter posten på Hemköp. Köpte/fick två fina ögonskuggor som den otroligt trevliga, och serviceinriktade expediten rekommenderade åt mig.
Efter det gick jag inom "Bully", en affär som ligger på samma sida som Triangeln, på väg mot teatern. Där köpte jag ett par nya "Cheap Monday"-jeans. Ett par blåa och tajta stuprörsbyxor att matcha mina svarta med.
Ja, shoppingen funkade för en stund. Nu, ett par timmar senare, har känslan av maktlöshet kommit över mig igen. Fick dessutom halsont idag. *Suck*. Inte nu igen, det räcker med det som varit. Trodde först att det var halsbränna, men Gummi - som vet hur halsbränna känns - avskrev mina symptom som vanlig halsont.

Well well... Ska väl ta och lägga mig i ett härligt bad. Fick inredningsidé till badrummet. Ett träskåp istället för den vita, smutstilldragande plastbacken på hjul vi har nu?
Ska införskaffa en byrå och en bokhylla snart också. Mina kursböcker väller ut ur de vi har.

Nå... På återhörande.

Bæjó!

(Förlåt om bloggen verkar lite arty-farty - min hjärna är på tentaläge)

Inga kommentarer: