lördag, september 30, 2006

En liten berättelse om kärlek...

För två år sedan, torsdagskvällen den 30 september 2004, gick jag ner en trappa till Gummis lägenhet i Skövde, för att kolla på ett par "Star Trek: Voyager"-avsnitt han hade på datorn.

Allt började lördagen innan, på kåren. Jag var ute med ett par kompisar och hade det kul. Satte mig en stund vid samma bord som Elli för att vila mig lite. Helt plötsligt fick jag en kille i knäet. Jag blev förvånad och poängterade att han minsann fick resa på sig lite eftersom han satt på min handväska, som jag hade i knäet. Han gjorde så och satte sig sedan ner igen. En liten stund senare försvann han och Jóna iväg och jag dansade lite med mina vänner.

Lite senare på kvällen träffade jag Jóna (som jag då visste vem hon var och hade pratat med någon gång tidigare) och denne kille ute på den övre uteplatsen. De rökte och jag stannade till och pratade lite med dem. Killen la genast sin arm om mig och när jag gick strax efter bad han mig sätta mig på samma plats igen så att han kunde sätta sig i knäet en gång till.
Nåja, kvällen försvann snabbt och jag och Phil, min engelske polare (och fellow Liverpool-fan), stod i garderoben, kom killen förbi igen. Jag fick hans msn och gick sen hem.
Vi började prata på msn efter att han kom tillbaka från fotbollsspelande, dagen efter. Han mi
ndes inte så mycket, men jag har faktiskt sparat konversationen som minne. Vi pratade non-stop den eftermiddagen och kvällen.

Jaja, msn-konversationerna fortsatte vara långa och innehållsrika. Vi kom fram till att vi hade oerhört mycket gemensamt och han bjöd in mig på middag följande söndag. Men, självklart kunde jag inte hålla mig borta och besökte honom, bland annat för att han skulle bränna en skiva till mig.
Kvällen, den 30 september, blev jag inbjuden på tv-och-filmkväll. Vi satt båda i hans soffa (som också fungerade som säng) och kollade och åt popcorn jag hade poppat hemma eftersom han inte hade microvågsugn. Kvällen gick över i natt och vi satt och pratade och kollade. Han masserade mina axlar lite och sen somnade vi bredvid varandra. Sen tog jag intiativet och pussade honom - vid tvåtiden på natten till den 1 oktober... Och, på den vägen är det.

Har avnjutit en mycket god middag ikväll, ugnsgrillad lammboge med kanderade potatis/pommes och sås. Till det hade vi rosévin och brennivín. Ni kan se resultatet här till höger.


Så, man kan säga att vi firar 2 år både idag och imorgon. Hehe... Grattis till två år, Gummi min. Jag älskar dig så himla mycket. :)

Stína & Gummi
(Nyår 05-06, (C) Árni)



Inga kommentarer: