tisdag, september 12, 2006

Sunshine through my window

Har plöjt dagens skörd av Fashion Week-bilder. Följande gick att konstatera:

  • Jag håller med Ebba om att Mark Azaria´s kollektion inte var mycket att hänga i julgranen (även om jag inte var lika starstruck som hon) ;-)
  • Mark Jacobs´ kollektion (ex. bilden till höger) körde någon slags "Wizard of Oz-meets-the 20´s"-tema.
  • Jovovich-Hawk hade sina modeller ståendes på podium i ett rum, så att de nästan såg ut som skyltdockor. Coolt.
Bilden ovan, till vänster, är från Luca Luca´s show, och den, här under till vänster, är från Oscar de la Renta´s show. Åh, jag skulle vilja ha båda klänningarna! Så fina! :)

Annars? Har varit i skolan mellan 10-12. Fick göra en rolig övning som bestod av att vi delades in två och två och fick varsitt tryckfrihetsbrott som vi skulle skriva en faktaruta om, på mellan 500-1000 ord. Jag och Yvonne fick "hets mot folkgrupp" och jag tyckte att vi löste uppgiften mycket bra.
Jag förklarade sen vad brottet bestod i samt vilka straff man kunde få, beroende på brottets art och grovhet.

Fick min allra första VR (=VeckoRevyn) hemskickad idag + mina StiL-uppgifter (=Student i Lund), dvs. mailkonto, lösen och användarnamn.
Har dessutom skrivit in mig i Sydskånska Nationen och väntar nu inbetalningskort inom kort. Valde Humanistkåren som kår.

Fick även en del gratistidningar idag: Den nya "City", som visst ska bli en konkurrent till Metro (efter närmare granskning, så är den bara en lokal rip-off), sen fick jag en studenttidning på väg upp mot "SoL"-huset som innehöll (förutom en tidning...duh-huh) en påse med en portion potatismospulver. Perfekt! Jag som faktiskt funderade på att köpa det eftersom jag var sugen.

Jaja, har lite att läsa och kolla innan det är dags att hämta Nanna på Toftanäs och sen köra till kören.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: