torsdag, september 07, 2006

The Knudan Survivor´s guide to...

... Lund!

Efter fyra dagar i den underbart vackra studentstaden, har jag upptäckt något jag måste varna om: trafiken!
Var på er vakt då ni, som trafikanter av något slag, befinner er där.

Om ni kör bil: tänk på cyklister, fotgängare, bussar och gamla människor.
Om ni cyklar: tänk på fotgängare, billister, bussar och gamla människor.
Om ni går: tänk på cyklister, billister, bussar och gamla människor.

Äsch, ni fattar. Det finns trafikregler, men de existerar inte inne i Lund. Cylister cyklar hej vilt överallt, fotgängare går mot rött, grönt och rätt ut i trafiken. Jag beundrar er som kör bil eller buss, ni måste ha världens bästa reaktionsförmåga.

Jaja, inte mer drabbel om det. Skolveckan över, bokläsning tar vid. Har en bok om yttrandefriheten och tryckfriheten att läsa över helgen. Som tur är så verkar den helt ok, men man vet aldrig - man blir lätt lurad av ett snyggt hölje och fina teckningar ;-)

Så, förutom ett par timmars arbete så skall jag befinna mig i sängen, med boken och en godispåse - för blodsockrets skull... Hehe...

Vi hörs!

Bæjó!

2 kommentarer:

Anonym sa...

är du säker du inte varit i Reykjavik? Låter som en vanlig dag i trafiken där :D

Stína sa...

Hm, har varit i Reykjavík, men inte så mkt som fotgängare i trafiken... Dock vet jag precis hur jobbig biltrafiken är där ;-) Har däremot kört bil i Rvk :)