onsdag, september 06, 2006

Allt handlar om timing...

Varför tror ni att hela spionskandalen inom Folkpartiet blev så stort som det nu har blivit? Om vi, till exempel, jämför med skandalen kring (S) smutskastning av Reinfeldt, som knappt varade en dag.

Kära vänner, allt beror på timing. Det har jag lärt mig idag. På fredagar och lördagar är annonsutbudet så pass stort i tidningarna, att det uppstår ett stenhårt värderande av de nyheter som ska få plats. På söndagkvällar, strax innan deadline för måndagens tidning, har man motsatt problem. Annonsplatserna är få, nyhetsflödet litet på grund av helgen och man söker desperat efter något att trycka. Varför tror ni att nyheten om spionskandalen blåstes upp som den gjorde i måndags???
Hade nyheten kommit in, säg, i fredags eller lördags, så hade det, högst, blivit en trespaltig notis på inrikessidorna och inte blivit en "Leijongate".

Men, nu är det ju ytterst tragiskt att det kommit fram nu, strax innan valet, men det är säkerligen väl vald tid för den/de som tipsade. Det går rykten om att Leijonborg själv är inblandad, att en lösenordet kom från en (S)-människa själv och det har framkommit att, inte bara är Folkpartiets presschef inblandad och har använt informationen i partiets egen kampanj, nej, en Expressen-journalist, som skulle avslöjat detta i våras, loggade själv in och skrev aldrig en artikel om det.

Jösses, vilken röra. Och så sist, men inte minst, frågan på allas läppar: Ska Leijonborg avgå? Många kräver det, men jag sällar mig till dem som vill låta valet avgöra. Opinionssiffor visar redan att 2,9 % tappat förtroendet för partiet, men nu är vi så nära inpå valet att Folkpartiets resultat får avgöra frågan om en, eventuellt, ny partiledare eller ej.

Så, mitt första inlägg om något annat än mode eller mig själv.

Personligen anser jag att nu har (S) haft åtta år, nu är det dags för lite ombyte. Rösta hellre blankt än inte alls, ni som är röstberättigade. Minns att det finns missnöjespartier som gärna vill åt makt.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: