torsdag, september 28, 2006

En vecka till

Svårt att tänka sig, men för exakt en vecka sedan lyfte planet mot Keflavík, Ísland. Längtar så tillbaka till allt utom de höga priserna. ;-) Men, det får man leva med.

Skoluppgiften har gått superbra. Vi valde att granska ordföranden i Staffanstorps Kultur- och Fritidsnämd, Johannes Mattisson. Fick tag i de flesta uppgifterna och vet alltför mycket om honom nu. Hehe. Jin intervjuade honom om Offentlighetsprincipen och vi var klara med alla delar vid tvåtiden igår. Duktigt jobbat. En väldigt fin framsida gjordes med bild på Tiffany Persson och rubriken "Offentlig i Staffanstorp"... *asg* Tur att den trycktes enbart för skolarbete och inte för vidare spridning. ;-)

Har sorterat saker, storstädat och fått upp lite hyllor idag. Våra väggar är egentligen det enda som jag inte gillar med den här lägenheten. Man får använda betongborr för att sätta upp hyllor. Men, fint blir det. Blev så nöjd med städningen också. Det har nog inte städats riktigt ordentligt sedan innan vår fest, i slutet av augusti *skandal!*

Så, långhelg framför sig. What to do? Önskar verkligen att jag kunde slappa, men ack nej. Kristin ska plugga hela helgen lång, förutom lördag förmiddag + kväll + söndag eftermiddag och kväll. Blir verkligen till att plugga som bara den när jag hinner. Har tenta om en vecka och helst vill man ju klara med bravur. Vår grupp ska ha lite studiegrupp på tisdag, kan va bra att kolla av svar med dem.

Oh ja, glömde alldeles. Fick hem erbjudande från H&M igår så idag beställde jag mjukisbyxor (49,50 kr), ett linne (49,50 kr), en top (49,50 kr), ett linne till (49,50 kr) och en concealer (39,50 kr). Man var tvungen att handla för minst 200 kr för att kunna utnyttja rabatten på byxorna och det ena linnet. Eftersom jag förbrukar vita linnen otroligt snabbt, så var det bara att shoppa på.

Beställde den senaste Margit Sandemo-boken i hennes nya serie "Trollrunor". Fick också info om att min kurslitteraturbeställning från Adlibris är på ingående... Intressant...


Men, jag ska ta och hitta något skojigt att göra. Annars blir det väl tidig läggdags, har ju slitit hela dagen.

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: