torsdag, september 14, 2006

L.B.D.

"Little Black Dress" är nog morgonens/dagens inläggstema. Har, som ni antagligen märkt, plöjt nattens/morgonens Style-bilder och konstaterat att de som tillkommit liknar alla andra till stor del. Så, jag satsar på ett annat tema istället.

"Den lilla svarta", som den kallas för på svenska, är ett fenomen och en slags instution för kvinnor med för mycket i garderoben, men samtidigt ingenting att ta på sig. ;-)
Jag har inte, till 100%, en LBD. Istället har jag två svarta klänningar som kan likna en, tillsammans, men jag skulle bra gärna vilja ha en. Den brukar rädda vilken fest/möte som helst.

(Klänningen till vänster är från Bill Blass och den till vänster, Chaiken)


Men, imorgon är det sista dagen på N.Y. Fashion Week för i år och Fashion-världen drar ivrigt vidare till: London: 18 - 22 september, Milano: 23 september - 1 oktober och Paris: 1 - 9 oktober. Åh, det är nu man önskar sig ledigt från skolan, ökat csn och tillgång till flygbiljetter. As if... Typ...

Jaja, skola idag mellan 10-17. Ska ha juryövningar i tryckfrihetsbrott och jag ser fram emot det, samtidigt som jag inte gillar att spendera en hel dag i skolan. Har ju så mycket viktigare saker att göra (eller inte... Hehe).

Ska ut till Fuglie ikväll och sen blir det att läsa innan sängdags. Började faktiskt på "Offentlighetsprincipen" igår. Det ni! ;-)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: