fredag, september 16, 2005

Vill se!!!

Keira Knightley (här på bilden tillsammans med "Mr Darcy", bärandes den vackraste klänningen jag sett i år!) spelar just nu i en nyinspelning (filmatisering) av Jane Austens "Pride and Prejudice" - min absoluta måste-film i höst! Åh, hoppas den kommer till Sverige. Har tjuvkikat på trailern, och även om den kanske inte kommer upp i samma kvalitet som BBC-produktionen från 1995, så tror jag den kommer att vara bra. De talar åtminstone engelska med brittisk accent! :)
Men, hur 100% trogen originalet kan man vara om man ska försöka göra långfilm, jämfört med att man har sex timmars tv-serie till sitt förfogande? Ser enormt mycket fram emot den!

Jaja... Har tränat idag och ska snart till stan igen. Ska ha schemamöte på jobbet 15.30 och innan dess ska jag till ICA och hämta paket. Oj, måste skynda!

23:47

Ja, schemamötet gick bra, fick lite tider i oktober. Köpte rosor innan idag till Gummi som han blev jätteglad för. :)
Har bakat ikväll också. Det var tänkt att vi skulle på bio, men biljetterna sålde som smör i småland, så det får bli på söndag, antagligen. Det blev bullbak istället. Hela lägenheten luktar hur underbart som helst och "husmodern" har lyckats än en gång. Verkar nästan som att jag har en viss talang för bak... ;-) Imorgon ska jag göra en äpplekaka som jag ska ha med till spelkvällen hos Elís... Mmmmm... Äpplekaka med vaniljvisp! :)
Mumma... Men, ska upp tidigt imorgon - jobb... Så, återigen,

Vi hörs!
Bæjó!

Inga kommentarer: