måndag, september 26, 2005

Titanic

Jag blev ju "klukkad" häromdagen och kan tillägga en punkt till på listan av onödigt vetande om mig. Jag är (självutnämd) expert på "R.M.S. Titanic", det underbart vackra passagerarfartyget som sjönk till botten natten mot 15 april 1912.
Det var en helt fantastisk dokumentär av James Cameron, på Discovery idag. Visst, det var han som gjorde den där filmen med Leo Di Caprio och Kate Winslet, men om man bortser från det faktum så var det en mycket välgjord dokumentär.
De hade tagit med sig ned kablar så att man kunde se vad de såg och höra deras kommentarer medan de sände "live" från forskningsskeppet. Det var så himla coolt!
Fick se det turkiska badet på F-däck där det vita kaklet med blå och gröna utsmyckningar fortfarande satt intakt på väggen så som det gjorde 1912, en bit av tjänarnas korridor på E-däck, den så kallade "Scotland Road", insidan av den dyraste av alla sviter, Strauss-sviten (där makarna Strauss bodde) där den förgyllda klockan fortfarande stod kvar ovanpå eldstaden och med visarna som fortfarande pekade på 2.20.
Fick även se ett intakt fönster med sina keltiska dekorationer kvar, det satt i Sir Cosmo och Lady Duff Gordons svit. Men, jag kan inte beskriva allt, då blir ni väl uttråkade. ;-) För mig var det verkligen en upplevelse och jag drömmer än mer om att få komma ner dit med u-båt.

Helgen har annars varit lugn, har varit hemma och inte gjort mycket. Jo, har pluggat halvt ihjäl mig på småanalyserna vi fått hitills i "Actionfilmens utveckling". Skrev även läxan till "Kreativt Skrivande". Så, jag har varit jätteduktig. Spelade också X-Box halva natten.

Imorgon ska jag träna, sen ska vi handla och så blir det lite läxläsning och lathet också, har jag tänkt mig. Men, nu ska jag kolla när Gummi spelar ett nytt spel han fixat till X-Boxen, som heter "Destroy all humans", ett alienspel... Hm, känns som att namnet är ett "klockan-tre-på-natten"-lösning. ;-)

Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: