tisdag, september 06, 2005

Ny vecka...

Ja vad säger man? Tisdagen redan förbi... Tiden går snabbt när man har roligt, säger de, men jag hade inte direkt kul igår eftermiddag när jag sträckläste en massa stenciler till dagens föreläsningar. Hade föreläsningar i "Kreativt Skrivande" och "Actionfilmens utveckling: Tema James Bond". Det var i stort sett intressant, men lite stressigt att ställa om till nytt ämne.
Dock har jag ju redan vana av det från gymnasiet, så det är väl ingen direkt nyhet. Till viss del flätas alla ämnena samman i och med att föreläsarna nämner lite ur de kurser man läser. Ganska kul att kunna hänga med i de insiderskämt de kör med. :)

Imorgon kväll ska vi se "On her majesty's secret service" så jag hade tänkt att läsa "Hedda
Gabler" och "Fröken Julie" imorgon. Ska egentligen bara upp och handla och sen streckläsa... No other option here... :-P
Idag var det premiär på den nya dokusåpan "the Biggest Loser", dvs. den svenska versionen. Helt ok som tv-underhållning i höst, men jag ser mer fram emot "Top Model: Sverige" som snart börjar på trean.

Vädret idag har varit hur varmt och underbart som helst. Som om det vore juli och inte i början av september. Mycket nöjd med detta! :)
Har fått en ny, svalkande vana också, som jag hittade på Expressen. Jag dricker en smoothie om dagen som består av 2 dl lättmjölk, 2 dl fettsnål vaniljyoghurt och frusna bär. Detta mixar jag och dricker sen i ett stort glas. Mättande och man kan lätt byta ut lunchen mot den... Eller om man bara blir sugen så där... Mmmm... Tack Ebba för det receptet. Hon har också i en banan, men det behövs inte... Tycker jag i alla fall. :)

Nu ska jag surfa vidare lite... Ha det så bra!

Bæjó!

Inga kommentarer: