fredag, september 09, 2005

Känns så där lite lyxigt...

... att sitta i sängen och blogga... Jo, och surfa, för den delen också. :) Verkligen underskattat! Är ganska trött, ska upp kl 8 imorgon pga ett seminarie så jag får väl fundera på sömn så småningom också. Vilken tur att man läste klart "Hedda Gabler" igår, annars vet jag inte vad jag gjort. ;-)

Kom hem för en dryg halvtimma sen, har varit i skolan, på kick-off och på "syförening". Mycket trevligt!
Hade föreläsning i "Dramaturgi" kl 13.15-15 idag, sen 15.15-15.45 såg vi den svenska tv- eller filmversionen av "Hedda Gabler", med Lena Endre och Stefan Sauk, bland andra. Den var väl helt ok, förutom att den på några små punkter gått ifrån originalet. Men han som spelade "Jörgen Tesman", dvs. "Heddas" man, var inte fullt lika bra som Sauk och Endre... Tyvärr, annars skulle det varit mycket bättre.

Efter filmen gick jag hem. Gummi skjutsade mig sen in till stan eftersom det började regna. Jag fick lagat min klocka och gick sen till jobbet. Vi gick till mcdonald´s och åt lite snabbt innan vi gick till mingelparty på "Mummel". Christel känner den nya ägaren, så vi var ditbjudna tillsammans med resten av "creme de la creme" i Skövde... :þ Gratis dricka och tilltugg. Jag drack alkoholfritt, kändes inte riktigt att det var läge för alkohol om man har seminarie tidigt dagen efter.

Vid kvart över åtta gick vi och spelade bowling. Vi spelade tre mot tre och vårt lag vann med 80 poäng. Vårt lag bestod av mig, Caroline och Weronica. Vi var hur grymma som helst. Kick ass! ;-)
När jag kom hem så var inte "syföreningen" över än, så jag joinade de andra åtta isländskorna hemma hos Binna. Fick en enormt god chokladkaka och en ännu mer enormt god bountykaka... Mmmmm... Gott! :) Tack, Binna, för kakorna och tack tjejer för en trevlig kväll, trots att jag inte var med så mycket. :)
Och nu så är jag hemma, ska strax sova... Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: