onsdag, september 07, 2005

Äntligen hos mig!

Idag har jag bara haft en lektion, filmvisning mellan 17.15-20. Vi såg "On her majesty´s secret service", som är den Bond-film som är lite annorlunda om man jämför med de andra. I de andra kommer jobbet i första hand och inte kärleken, som den gör i den här. Bond blir kär och gifter sig... Hm... Varför känns det konstigt för att vara honom? Jaja, jag tog en väldans massa anteckningar för att kunna lösa uppgiften vi fick igår, dvs. göra en semantisk och en syntaktisk analys på valfri Bond-film.

Förutom det så har jag handlat mat och läst lite inför dramaturgin imorgon. Ska ha läst "Fröken Julie" och lite om naturalismen och symbolismen till föreläsningen. På fredag har vi seminarie om "Hedda Gabler" av Henric Ibsen. Jag har precis läst klart den, så jag är väl ganska förberedd för veckans tre sista lektioner, varav en är filmatiseringen av "Hedda Gabler".

Två trevliga händelser har dagen också haft med sig... Gummi fick sina pumaglasögon idag, jättesnygga! Och jag har fått min nya mobil idag! :)
Jag fick, som tidigare nämnt, 1000 kr av Ann-Margreth och mamma till något jag verkligen ville ha. Då mitt batteri på min två år gamla mobil snart kastar in handduken, så tänkte jag att en mobil kunde jag ju investera i. Kollade med Pricerunner och hittade den billigaste från företaget NeptunSat. Behövde bara lägga till 800 kr (frakten inräknad) så fick jag en mobil som skulle kostat 700 kr mer i en vanlig affär! Det är samma mobil som Gummi har, en Sony Ericsson K700i med kamera, mp3-spelare, 40 mb minne osv.
Mycket nöjd! :) Ska snart börja leka med den... Weeeeeeeee...

Vill tillägga en sak angående receptet på smoothie som jag skrev igår. Jag provade det idag med blåbär istället för hallon... Det var lika gott! :) Så, det är bara att prova er fram med frusna bär.

Imorgon är det kick-off på jobbet. Vi ska träffas kl 18 och sen gå och laga mat hos en av tjejerna och sen spela lite bowling... Eller tvärtom. Om sen tiden inte blir alltför sen, så ska jag hem till Binna, till "syföreningen". Hoppas det inte blir för sent, ska bli kul att träffa de nya tjejerna också. :)

Har precis gjort fin-fin pedikyr och målat på lite klart nagellack på, känns inte att gammelrosa passar så bra i september. Nu ska jag fortsätta min bevakning av en tröja på tradera. Vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: