fredag, september 02, 2005

Ett tag sedan sista bloggen

Men, ni har väl inte lidit för det? ;-)
Igår var det min födelsedag och jag fick många gratulationer, i telefon, e-mail, msn m.fl Ett stort tack till er alla för att ni förgyllde min 22-årsdag. Jo, ni, Kristin fyllde 22 år igår och börjar närma mig 25... *argh* ;-) Nej, skojade bara. Ingen åldersångest... än i alla fall.

Av mamma och Ann-Margreth fick jag insatt 1000 kr på mitt konto att använda till något jag verkligen vill ha. Har kanske en liten idé vad jag ska köpa, men jag säger inget än, så behöver ni inte fråga om det blev köpt eller ej. :)
Av Gummi fick jag ett presentkort på H&M på 500 kr, så idag körde jag in till stan och shoppade loss.
Köpte för mina presentpengar en fin svart jacka/kavaj i army/napoleon stil. Svart med dubbla rader mässingsknappar och med 60-talskrage (står upp utan vik över). Jättefin och passar snyggt till jeans eftersom den går ner till strax ovanför höften. Sen köpte jag också två basic t-tröjor (H&M), en blå, kortärmad piké (Gina Tricot) och ett svart, basic linne (JC).

Ikväll är det testosteron-kväll i bastun, dvs. pojkarna ska bada bastu, dricka öl och snacka om brudar... Hehe, nej, nu drog jag alla män över en kam, men de två första punkterna stämmer. Vet inte direkt vad jag ska ha för mig, men jag antar det blir tjejfilmer och popcorn. :)

Ett litet (men stort ändå) tack till Expressens Ebba von Sydow för att hon skriver så roliga krönikor om skönhet och mode, och som har, därgenom, hjälpt lilla mig till att förstå vad jag passar (och inte passar) i.

Jaja, regnet har precis vräkt ner och jag ska kanske påbörja skrivuppgiften i Kreativt Skrivande, skriva "Rödluvan" som den egentligen var. Låter skoj! :)

Ha det så bra!

Bæjó!

Inga kommentarer: