söndag, augusti 08, 2010

Underbar Uppsalahelg

Då var vi hemma igen efter en härlig helg på nordligare breddgrader. Körde från Malmö halv åtta i fredags morse och hade en solig bilfärd upp till Uppsala. Anlände drygt åtta timmar senare med en grym träsmak i häcken och stela knän. Hehe. Till middag hade vi grillspetten jag fixade i Trelleborg och sen blev det en massa isländskt godis (bananasprengjur - mina favoriter) innan sängdags.

I lördags steg jag upp och provade en löparrunda jag hittat på iform.se. Den visade sig vara en fantastisk fullträff på 5,48 km som mestadels gick på grusstigar. Det fanns många upp- och nedförsbackar som jag kunde träna teknik i och jag kom slutligen i mål på dryga tiden 33;34;xx minuter. Dessutom fick jag provat mina nya kompressionsstrumpor och de fungerade över förväntan. Inga krampkänningar i vadmusklerna och inga problem med hälsenefästet. Amazing! Rekommenderas! :)

Gummi och Gulli åkte till Stockholm vid lunch (strax efter min runda) för att gå på Sonisphere. Det var två (nästan) genomblöta rockfantaster (i nyköpta Iron Maiden-tröjor) som återvände strax efter ett på natten, efter tolv timmars rockfestival. Det betyder att medan de rockade utomhus i ösregn så låg jag på soffan, inomhus, med min laptop i knäet och åt snacks. Nice! :)


Idag blev det lite sovmorgon innan vi körde hem. Tog en annan väg hem än den vi tog upp. Det var trevligt med miljöombyte, speciellt för mig som körde större delen av sträckan. Hade ett par stopp på vägen och ju längre söderut vi kom, desto regnigare blev det.


Den här helgen har varit kanonbra, och det har blivit lite för mycket av det goda när det kommer till mat och snacks. Det blir att återgå till vanliga rutiner, så gott det går nu när vi ska få fint besök i två veckor. Imorgon anländer nämligen Daníel Viðar och vi har planerat en massa roliga saker. :)

Annars? Har ettårig bröllopsdag idag! Tänk att det redan har gått ett år sen vi gifte oss, men då hade vi i alla fall bättre väder (om man jämför med idag). Älskar dig, Gummi! :)

Här är lite nya bilder från kattbesöket och från Uppsala. Imorgon är det ny vecka och ny träning. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: