fredag, augusti 13, 2010

Karuseller och tågbyggen

Helg igen och den här veckan har verkligen varit fullpackad med en massa nöjen. I onsdags började jag dagen med att baka en "Djöflaterta" från en av mina Hagkaupsböcker som vi, på eftermiddagen, hade med oss ut till Fuglie. Mamma fyllde år och firade dagen med tårtkalas och kvällsmat lite senare. Förutom vår tårta hade de bakat en kvargtårta och köpt en prinsesstårta samt vetelängder med äpple/kanelsmak. Kvällsmaten bestod av kycklingsallad med bullar och pålägg. Gott, gott, gott! :)

Igår var vi uppe före tuppen och ombord på ett x2000-tåg strax efter klockan 6 på morgonen. Tåget tog oss upp till Göteborg där vi spenderade dagen på Liseberg. Vi köpte varsitt åkband och åkte tills vi inte orkade mer (läs: tills vi vuxna inte orkade mer... hehe). Efter lite mer än fem timmar i nöjesparken gick vi tillbaka till Nordstan och åt på Pizza Hut. Tåget hem gick tjugo i åtta och ju längre söderut vi kom, desto mer regnade och åskade det.

Idag har vi bara tagit det lugnt... Eller lugnt och lugnt. Pojkarna har sovit och slappat, men jag var tvungen att prova mina ben efter två dagars träningsfritt. Joggade 50 minuter på löpband, till min förvåning, och körde sen lite styrketräning på överkroppen. Resten av dagen har gått i lugnhetens tecken. Vi har spelat en hel del "Ticket to Ride", ett kul brädspel där man ska bygga järnvägslinjer mellan olika stationer. Vi har USA-versionen med amerikanska och kanadensiska städer. Superkul! :)

Dagens motion: 50 min jogging, 6,89 km. 20 minuter styrketräning överkropp.

Dagens mat: 2 tunnbrödsrullar med skinka, smör och ost; 2 tunnbrödsrullar med ost och smör; två nektariner; 40g ananas"chips" (nyttiga "chips" man köper på Hemköp); köttbullar med potatis, lingon och sallad; popcorn och godis.

Vad händer mer? Min skadebehandling verkar funka och jag har bokat tid för en behandling till. Imorgon blir det spinning och troligtvis en tur till stan. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: