måndag, augusti 23, 2010

Nu är jag tillbaka!

Japp! Både här på bloggen och på jobbet. Semestern är officiellt över och så är väl också sommaren 2010. Vi får se om det kommer en mindre värmebölja eller inte.

De dagar som försvunnit sedan sista inlägget har varit lugna. Vi fick shoppat lite mer och så körde vi ut till Fuglie och hade en spelkväll. I lördags var jag på födelsedagskalas och igår tvättade vi och jag förberedde inför den här veckan. Gummi hjälpte Daníel att packa och på något märkligt sätt så fick vi plats med allt som inhandlats i hans lilla resväska. Tetris in action! ;-)

Idag var det tillbaka till vardagen och alla underbara rutiner. Jag cyklade till jobbet när jag såg att vädret skulle tillåta det. Fick gjort det jag brukar göra på måndagar och det känns bra att vara tillbaka. När jag cyklade hem så började det regna och jag hade tur som kom innanför dörren innan hällregnet började. Fick med mig Gummi till Willys där vi handlade för veckans mat. Dags att återgå till vardagen med allt vad det innebär, speciellt när det kommer till mat och träning.

Dagens motion: 42 km cykling (21 x 2) på (ca) tiden: 110 minuter.

Dagens mat: Havregrynsgröt med lite hemmagjord sylt (med reducerad sockermängd) och minimjölk; 1/2 banan och 6 vindruvor med 0,75 dl kvarg + 1 kopp kaffe med minimjölk; caesarsallad från ICA (inte direkt någon stor portion); 1/2 banan med 0,75 dl kvarg; köttgryta med råris och broccoli; ost och nötter och en kopp kaffe.

Annars ser veckan ut som en normal arbetsvecka. Jag ska försöka sammanföra semesterträningen med mitt vardagsliv. Det finns inget som heter "jag hinner inte", det gäller bara att planera så att det funkar. :) Imorgon blir det förhoppningsvis löpträning om busstidtabellen och vädret tillåter. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: