måndag, augusti 09, 2010

Besöksdags

Då sitter jag här, med datorn i knäet, och väntar på att Gummi ska komma hem från Kastrup med Daníel. Flyget landade 18.24, enligt Kastrups hemsida, så de borde ju vara på ett öresundståg vid det här laget. :)

Den här dagen har varit produktiv men inte stressig. Inledde med ett styrketräningspass på Entré där jag koncentrerade mig på överkroppen. Efteråt blev det en snabb lunch innan jag körde till Willys och veckohandlade. Nu är hela kylen full med godsaker och ingredienser för kommande middagar.

Efter dagens middag så stack jag åter till Entré för att köra ett spinningpass. Det var ett CyclingPulse, dvs. vi körde med pulsband på kroppen och en stor skärm där vi kunde se vår puls och pulsprocent. Jag tog i för kung och fosterland men kom som högst upp i 83% av min maxpuls så jag måste ha satt den för högt. Eller nåt.

Dagens motion: 45 minuter styrketräning överkropp, 55 minuter spinning (blå klass med mycket berg - svettigt värre).

Dagens mat: Yoghurt med müsli; omelett med majs, svamp, lök och ost; yoghurt med lite müsli och en banan; pannbiffar med rårörda lingon och sallad.

Vad händer mer? Imorgon blir det en lugn dag hemma. Vi ska tvätta och jag ska ordna med lite saker och eventuellt baka en kaka. På kvällen ska jag köra mitt första löppass med Heleneholms IF i Pildammsparken. Wish me luck! Jag är lite nervös inför detta och hoppas att jag ska trivas riktigt bra. Vi hörs.

Bæjó!


Inga kommentarer: