onsdag, augusti 04, 2010

Insikt

Jag fyller år om fyra veckor. Den insikten slog mig tidigare idag. Innan har det känts lite avlägset, liksom "först ska sommaren komma, sen fyller jag år..." och så vidare. Men nu är vi faktiskt i början av augusti, vilket är den sista sommarmånaden. Oj! Var har tiden tagit vägen? Det gäller att verkligen ta vara på dagarna som är kvar och njuta innan hösten inleds med min födelsedag. Jag hoppas på en varm höst så att vi slipper kylan så länge som möjligt.

Idag har jag varit på SATS Entré och kört slut på mina ben. Jag vaknade med träningsvärk i biceps och bröstmuskler och tänkte att det var ett ypperligt tillfälle att träna resten av kroppen så att jag knappt kommer ur sängen imorgon bitti. Hehe. Tränade fram- och baksida lår, höfter, vadmuskler, rumpan och magen. Värmde upp på en ny version av crosstrainern och avslutade med 1 000 meter rodd. Efter träningen tog jag en kopp kaffe på Mormors café med min simtränare. Kul att prata träning och träningsplaner med någon som är lika biten av branschen som en själv och som kan komma med tankar och idéer.

Dagens motion: 10 min crosstrainer; 50 min styrketräning ben; 1000 m rodd på 4,45 minuter.

Dagens mat: 2 ägg + 50 g ost; en kopp kaffe och en nektarin; moussaka; fruktsallad med nötter; nudelsoppa med frikadeller; 70 g ost.

Imorgon ska jag på utflykt till Trelleborg, via Fuglie, för att hämta upp lite kött som jag beställt. Sen blir det nog städning av lägenheten, en tur till tvättstugan och slutligen ett simpass på Sege på kvällen. Det ser ut att bli en riktigt rolig torsdag. Vi hörs.

Bæjó!




Inga kommentarer: