tisdag, augusti 10, 2010

Besök och tidig födelsedagspresent

Daníel och Gummi kom hem inte långt efter att jag skrev gårdagens inlägg. Resan hade gått bra och nu är vår gäst inkvarterad i gästrummet.

Den här tisdagen har varit en lugn sådan. Förutom en bokad tvättstuga så har vi varit på stan och handlat lite. Bland annat fick jag en för tidig födelsedagspresent - ett par Asics Gel DS Trainer (se bilden bredvid) - ett par underbara löparskor som jag fick provat i Pildammsparken ikväll.
De är lätta och stabila och ger mina fötter riktigt bra stöd. Tack, Gummi för skorna! :)

Träffade Thomas från Heleneholms IF ikväll och det blev en liten titt på mina skador innan vi satte igång löppasset. Tyvärr hittade vi inga andra från klubben att springa med så det blev att vi två sprang tillsammans istället. Efter en tur runt parken tittade han åter på mina muskler och drog lite i dem. Aaaaaj, säger jag bara. Men, det kan bara bli bättre hädanefter. :)

Jag sprang sen hem efteråt och hade ett helt annat löpsteg än tidigare på kvällen. Allt som allt är jag supernöjd och ska prova något pass till innan jag bestämmer mig till 100% att bli medlem (vilket det redan lutar mot, men lika bra att prova på medan man kan).

Dagens motion: Löpträning i Pildammsparken - ingen koll på tider eller kilometerlängd.

Dagens mat: 2 ägg + 50 g ost; pannbiffar med råris, rårörda lingon och sallad; 1 portionspaket russin och en skål lättyoghurt med 1 msk müsli och en skivad banan; thaikycklinggryta med råris.

Allt som allt har det varit en riktigt bra dag. Imorgon ska jag, bland annat, baka en liten chokladkaka. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: