tisdag, augusti 03, 2010

Nya framtidsplaner!

Japp! Idag har jag äntligen fått svar på en del funderingar jag haft och tagit en del beslut inför min träningsframtid. Jag ska äntligen ta steget och satsa på triathlon! :) Mitt eget, privata mål, är att stå på startlinjen vid minst två triathlon-sprintar nästa år (750 m simning, 20 km cykling och 5 km löpning) och för att nå dit har jag lagt upp en plan.

I förmiddags gick jag till SATS och uppgraderade mitt medlemskap så att jag kan träna på övriga SATS-center i Malmö + Helsingborg. Det gjorde jag för att kunna träna med en kompis ibland. Alltid lättare att ha någon som peppar och som man själv kan peppa. Måste ju sprida mitt endorfinberoende till fler personer. :)

Efter ett 45 min styrkepass så gick jag hem och såg att jag hade fått svar på ett mail som jag skickat till Heleneholms IF igår (närmsta triathlonklubb). I mailet stod det att det var fritt fram att dyka upp och bli medlem. Så, mitt första pass med dem blir ett löppass om en vecka. Dessutom har jag ringt min simklubb och sagt upp min anmälan till höstterminen eftersom jag får simning hos triathlonklubben (om jag trivs och väljer att bli medlem) och inte kan klona mig själv. Hehe. Det hela är spännande värre. Heja mig! :)

Dagens motion: 3,9 km powerwalk, 45 min styrketräning rygg/mage/armar.

Dagens mat: 1 ägg och 50 g ost; kyckling- och mangosallad; liten fruktsallad och en liten bit ost; moussaka; lite godis.

Vad har jag mer gjort idag? Idag påbörjade jag "operation: städa garderoben/byrån" och jag har redan hunnit kasta en kasse gamla och slitna kläder. Fick även ihop en liten hög som jag ska lämna bort till hugade spekulanter. Imorgon är det styrketräning för benen som gäller. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: