tisdag, augusti 24, 2010

Dumma knä!

Det vill inte bli bra lika snabbt som jag vill att det ska. :( Efter jobbet idag så skyndade jag hem, åt snabbt, bytte om och fick sen skjuts av Gummi till Pildammsparken för ett nytt löppass med Heleneholms IF. Under uppvärmningen kände jag hur mitt löparknä började värka lätt, men det gick över under löpskolningen för att sen återvända under de långsamma intervallerna vi körde. Jag avslutade, stretchade och promenerade hem efter 75 minuter.

Nu har jag stretchat, legat på tennisbollen och badat. Värken har gått ner men finns kvar. Skumt. Men nu har jag en vilodag (för benen i alla fall) framför mig. Ska smörja in det med lite Ipren-gel innan jag ska sova och placera det på tennisbollen igen. Dessutom har jag mailat min behandlare med en vecko-update. Får se vad han svarar.

Dagens motion: 75 minuter löpträning (med 15 min uppvärming, löpskolning och fem intervaller.)

Dagens mat: Havregrynsgröt med färska blåbär och minimjölk; 1/2 banan, vindruvor och 3 msk kvarg; köttgrytsrest från måndagsmiddagen; 1/2 banan, vindruvor och 3 msk kvarg; 1 nutrilette müslibar (det enda "fräscha" och lätta jag hittade som kunde ätas snabbt) och blandade, naturella nötter.

Mer? Njäe, ska titta lite på "Time Team" och sen sova. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: