måndag, augusti 16, 2010

Nu är det ny vecka igen

... och det är faktiskt min sista semestervecka (vart har veckorna tagit vägen?). Det känns som att jag fått bra uppladdning inför höstens arbete och jag känner mig peppad. Har ju så mycket jag ska påbörja. Höststarten är ju som ett "mini-nyår", en slags nystart inför en ny säsong.

Den här helgen har varit lugn, när det kommer till träningen. Jag valde att ta det lugnt efter fredagens joggingprestation. I lördags tog vi en runda på Entré och shoppade lite. Kvällen bestod av en superstor tacomiddag och en massa "Ticket to Ride"-spelande efteråt.

I söndags åkte jag till jobbet och var med på både gudstjänsten och kyrkkaffet innan jag körde ut till Fuglie och hämtade hem Fred efter en månads kattkollo. Han var lite kluven över att komma hem: å ena sidan är det ju hur bra som helst att kunna gå ut och in precis som man vill ute på landet. Å andra sidan är det ju gosigt att bli kliad och klappad av matte. Hehe.

Idag åkte vi till Skånes djurpark och tittade på alla roliga djur som fanns där. Jag tog en massa bilder som ni hittar här. Favoriterna var ju de ultrasöta älgkalvarna som jag fick klappa på mulen. Så söta! :) På väg hem så hoppade jag av vid Entré och körde lite CyclingPulse (spinning) på SATS. Megapeppande att köra med pulsband, och jag tror att jag snart hittat min maxpuls.

Dagens motion: Promenad runt Skånes djurpark; 55 min CyclingPulse med 84% av maxpuls (borde nog varit 87%, men jag har inte hittat rätt maxpuls än).

Dagens mat: 2 ägg och 50 g hårdost; 1 banan; 1 chorizo-korv med grovt korvbröd, senap och ketchup; 1 energibar; ananas, 1 banan, 1 ägg, 50 g hårdost, 42,5 g russin (portionsförpackning); 1 33 cl rekorderlig äpplecider.

Vad mer? Jag har en busig tanke när det gäller mitt hår. Som ni vet så klippte jag ju av mig halva mitt hår i våras och bara det var, enligt min frisör, väldigt modigt. Jag har ju haft kortare hår, så det var ju inte direkt supermodigt, men de planer jag har nu är verkligen supermodiga! Jag vill ha superkort i sidorna och i nacken och sen halvlångt uppe till med en halvlång lugg. En praktisk frisyr när man tränar så mycket som jag gör, men samtidigt supercoolt! :) Vad tror ni?

Nej, nu ska jag titta vidare på "the Rachel Zoe Project", vi hörs!

Bæjó!

Inga kommentarer: