tisdag, januari 05, 2010

Vecka 1

Årets första vecka har börjat. Var och hämtade lille Fred på katthotellet igår. Han ville först inte följa med hem och jamade i bilen, men när vi väl kom innanför lägenhetsdörren så började han spinna och var superkelig. Han har kurrat nästan oavbrutet sedan dess och följer efter mig vart jag än går i lägenheten, precis som en liten hund.

Jag var på yoga i söndags som en slags kick-off på året. Eftersom det var ett tag sedan sist så hade jag en enorm träningsvärk igår och idag, och jag vet precis vilken yogaövning som får ta skulden: hunden!

Tog det lugnt igår och fick handlat för veckan. Ett av mina nyårslöften är att bli bättre på matplanering och den här veckan har börjat bra med god mat. Passade på att städa idag när jag ändå var i duktighetstagen. Har städat i alla rum utom i köket, det sparar jag till imorgon. Hann inte med allt idag eftersom det tog halva dagen att gå igenom gamla papper, sortera och kasta. Nytt år, ny ordning och reda! :)

Imorgon står tvättning på schemat tillsammans med en tur till gymmet. Förhoppningsvis har min träningsvärk lättat tills dess så att jag kan ta i ordentligt.

Så, nu blir det lite "Air Crash Investigation" innan sängdags. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: