torsdag, januari 21, 2010

Förkylningssimning

Eftersom jag missade förra veckans simtimmar så var det idag årets första timme för mig. Med en förkylning kvar i kroppen så hade jag inte så höga förväntningar på min egen prestation. Låg på en bana med tre andra, alla med olika tempon vilket var bra eftersom man själv kunde köra i den ordning man orkade. Programmet vi körde idag var:

  • 200 m insimning
  • 12 x 50 m frisim, tempo 1-4
  • 75 m ben (valfritt simsätt - jag valde bröstsim) och 25 m ben + armar
  • 50 m ben och 50 m ben + armar
  • 25 m ben och 75 m ben + armar
  • 2 x 100 m frisim (här skulle det vara 5 x 100 m, men vi hann "bara" 2 x 100)
  • 100 m avsim
= 1400 m = bra jobbat för att vara första träningen på länge för mig.

Har tagit det lugnt annars idag för att spara krafter till kvällens simning. Nu ska jag strax ta ett varmt och härligt bad. Vi hörs.

Bæjó!

(Simträning i Medelhavet, vid den grekiska ön Samos. Bild: Privat

Inga kommentarer: