söndag, januari 24, 2010

Hur orkade jag?

Morgonens simträning till ända och jag har lyckats överraska mig själv. Vi inledde med insimning och sen benövningar. Lite mer än halvvägs genom de benövningarna kände jag att min fot/vadmuskel inte ville mer så jag simmade sammanlagt 1050 m frisimsarmar under resten av passet! Inte illa! Passet såg ut så här:

  • 200 m insim
  • 5 x 50 m benspark
  • 8 x 25 m "catch-up" (utan ben för min del)
  • 4 x 100 m frisimsarmar
  • 50 m bad
  • 8 x 50 m frisimarmar
  • 50 m avsim (frisimsarmar)
  • = 1550 m simning, varav 1050 m utan hjälp från benen.

Först trodde jag att det var kört, men jag intalade jag efter varje 50 meter att "det här gick ju bra, jag klarar 50 m till". Skönt att kunna koncentrera sig på armtekniken eftersom det är där jag behöver lägga mitt fokus. Har mycket muskler i benen, men inte lika mycket på överkroppen. Riktigt kul pass, om jag får säga det själv. :)

Jaja, en hel söndag framför mig. Har en plan som jag tänkte sätta igång imorgon, men eftersom jag inte utarbetat alla detaljer än så återkommer jag senare idag med mer info. Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: