torsdag, januari 28, 2010

Snöoväder och jobb

Torsdag igen och idag skulle jag egentligen simma, men en viss tejpremsa gör det omöjligt. Det är lugnt, bara jag läker fint så är jag nöjd.

Gårdagen var väldigt snöig. På förmiddagen började små flingor falla som blev större och allt fler ju längre dagen gick. En storm blåste upp och snart var allt vitt utanför. Vi fick Ann-Margreth som nattgäst eftersom vägarna vid Fuglie var ofarbara. Mormor och hennes väninna, som kom hem från Gran Canaria, fick sova på hotellet vid Sturup innan de kunde åka hem idag. Det var verkligen ett enormt snöväder och idag var det totalt tvärtom - sol, knappt några moln eller vind och en till två plusgrader. Märkligt väder.

När jag gick och la mig igår kväll så kände jag på mig att en viss person skulle ringa med en fråga om jag kunde jobba idag, och gissa vad som hände halv tio i förmiddags? Hehe. Har jobbat på TA idag, vilket har varit riktigt kul, men jag är lite trött i huvudet efter allt stirrande på en datorskärm. Jag lyckades till och lura datorn och programmet InDesign när en sak jag ville göra inte funkade, så jag fick ta en enorm omväg som funkade. Tur det... :-P

Nej, nu blir det ett avsnitt av "Air Crash Investigations", sen "Antikrundan"... Ja, jag vet, skum kombination. ;-) Vi hörs.

Bæjó!

Ps. Jag har ändrat en liten detalj in min "sockerfria månad": jag får äta naturella nötter, dvs. nötter utan salt/annat och/eller doppade i choklad. Det är ju ungefär lika bra snacks som popcorn och kommer göra månaden lite lättare. Ds.

Inga kommentarer: