lördag, januari 30, 2010

Hälso- och skönhetsmässa

Kom hem för mindre en timme sedan från en rolig hälso-och skönhetsmässa vid Stadion här i Malmö. Hämtade Nanna tidigt imorse och var på plats vid mässhallen en timme innan det öppnde. Fick sitta inomhus och vänta tillsammans med andra tidiga människor, och vi stod först i kön när det öppnade. :) Tack vare fribiljetterna jag fick på jobb igår så gick vi in gratis. Det var riktigt trevlig.

Väl inte gick vi en liten runda innan vi delade på oss. Nanna fick sina fransar och ögonbryn färgade hos Gildaskolan medan jag fick byggt mina naglar för 300 kr. Det tog drygt en timme så när jag var klar hade Nanna hunnit sätta sig hos ett par frisörelever och blev klippt. Hennes superfina klipp kostade en hundring medan jag fick en gratis tillputsning på min lugg. Nice.

Eftersom vi var där så tidigt så fick vi en liten goodie-bag från Make Up Store som innehöll ett par produkter och broschyrer. Jag pratade lite Fredrik Paulún, han GI-"gurun" och köpte en påse med en kokbok, müsli, hälsojuice blåbär/acai och en mellanmålsbar för 100 kr.

Har ätit lite lunch nu. Sitter och beundrar mina nya naglar som är gjorda i gelé istället för akryl, vilket är mycket bättre för nageln. Det tåler nästan allt och "beter" sig mer som naturliga naglar än om man jämför med akryl.

Vi hörs.

Bæjó!

Inga kommentarer: